söndag 8 februari 2009

Lätt att skylla på polisen

Några poliser var lite för öppenhjärtade i sin polisbild angående vad de tyckte om ligisterna i Rosengård när en kamera rullade:

"Den lille apajäveln. Ska jag göra han steril när jag får tag på honom?"

"Ja han ska ha sig duktigt med stryk så han inte kan stå på benen", svarar en kollega.

Senare säger en polis:

"Jag håller med han gubben på Ica: "ni är komna till fel kommun, blattajävlar'".

Leif GW Persson:
"Jag tycker att polismannen som bland annat säger ”Jag håller med han gubben på Ica i Vellinge: ’ni är komna till fel kommun, blattajävlar’” borde bli av med jobbet."

Var är stödet till poliserna? Givetvis är det ett lågt uttalande men vi fattar inte vilken skit dessa poliser dag efter dag får handskas med samtidigt som situationen eskalerar mer och mer utan att någonting görs.
Det finns ingen anledning för polisen att be dessa drägg som kastar gatstenar i huvudet på dem om ursäkt för en förolämpning de inte ens hörde. Det är ju absurt! Alltid är det icke-brottslingarna Sverige och svenskarnas fel när något går åt skogen, så även i Rosengård. Kanske vore det dags att ta tag i problemen och inte några låtsasproblem med poliser som tröttnat, med all rätt, på den rådande situationen?
Det är lätt att sitta hemma i soffan och raljera "rasism! fel fel fy!" när poliserna är ute och gör hundjobbet åt våra politikers misslyckade politik.

Här kan ni själva lyssna på polisernas samtal:
Länk

En fd överåklagare bedömmer att uttalandena i sig inte är brottsliga då de skett i enrum.
Nu har även migrationsministern uttalat sig:
"Vi kommer aldrig tillrätta med stenkastandet i Rosengård om inte polisen visar respekt för de boende i Rosengård, unga som gamla", skriver ministern i ett pressmeddelande. Dock tänker hon inte på att ingen kommer att "respektera" dem så länge de är drägg och kastar sten. Moment 22?

Jag lämnar över ordet till finlandssvensken Albert Kronberg mfl som sågar problemet:




. . f. f.
. . . DN DN HD HD SvD SvD SvD SvD SvD SDS SDS SDS KB YA TA HD HD SDS DN DN


Här är den omtalade filmen för de intresserade. Lägg märke till omständigheterna kring uttalandena. Kan man kräva att man skall vara from som ett lamm när det exploderar slangbomber, vad det nu är, runt en?




.
.
.

43 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ord och inga visor. Jag stödjer dig och poliserna till 100 %

Anonym sa...

Håller på Polisen i detta fall det finns gränser vad även en polis måste utstå han säger vad nästan hela Svenska folket håller inne med

Karl A sa...

Jo. Jag lackar fullkomligt ur på att syltryggarna till ledare vi har i Sverige vill att polisen skall be ligisterna om ursäkt för att de snackar skit om dem. Alltid är det ligisterna som försvaras. Alltid.

Jag stödjer också polisen till 100%. Allt detta är politikernas och ligisternas fel och jag kräver inte att polisen skall städa upp med ett leende på läpparna.

Maximus sa...

Såklart vet man väldigt lite om dig. Hade heller inte velat skylta med namn och bild om jag skrev som du. Hoppas verkligen inte att du är polis själv. Tro mig det finns SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket skit i den kåren som INTE bara riktar sig till invandrare utan alla som anses svagare, fegare och dummare. Men om man betalar folk 20.000 i lön så får man heller inte det balanserade A-laget till kåren.
Och som du ser vågar jag både visa namn OCH bild på min blogg. Gör du det?

Anonym sa...

Det är oerhört beklagligt att en polis går in med inställningen att någon skall få stryk. Polisens uppgift är absolut inte att bestraffa utan det är domstolarnas uppgift.

Dessa personer är inte lämpliga som poliser. Att ge uttryck för rasism och pennalism är professionell. Ett tungt argument för att polisen skall ha våldbefogenheter är att det sker på ett rättssäkert sätt utan personliga preferenser hos poliserna.

Anonym sa...

Det politiskt korrekta etablissemanget uttalar sig. Lätt att sitta på en kontorsstol och ha balanserade åsikter.

Ut och se alla idioter av alla kategorier som poliser möter dagligen, jag är förvånad att de hanterar sin frustration så väl att det inskränker sig till nedsättande språk.

Hade jag varit polis hade jag velat ta bort skräp från gatorna, och då menar jag permanent.

Att lyfta upp denna fråga på nationsnivå leder enbart till att klyftan ökar. Media saboterar som vanligt för att sälja lösnummer.

Vi har - tyvärr - ett växande problem i vårt samhälle och det är dags att kalla det vid sitt rätta namn.

/Ernst

Karl A sa...

@Maximus:
Jag tror dig om att de finns mycket skit inom kåren, men det gör ju knappast situationen lättare för poliserna?
Och nej jag går inte ut med namn och bild av de skäl du nyss nämnde. Jag är skriver för kontroversiellt och det skulle slå tillbaka på mig och det är jag inte intresserad av att ta.

@Anonym, inte ernst:
Som sagt, det är lätt att sitta hemma och raljera när det inte är vi som får gatstenar i huvudet. Men givetvis är det oprofessionellt.

Anonym sa...

Har du samma åsikt när det kommer till polisens agerande mot fotbolls huliganer som oftast är "svenska" killar?Att det är ok om dom får stryk.Strunta i om det är invandrare eller inte ska polisen ge folk spö?

Anonym sa...

Det var Leif GW Persson som sa

"Jag tycker att polismannen som bland annat säger ”Jag håller med han gubben på Ica i Vellinge: ’ni är komna till fel kommun, blattajävlar’” borde bli av med jobbet."

Och han är knappast med i polisfacket då han inte är polis.

Karl A sa...

Om fotbollshuliganerna vägrar bete sig och utgör en fara för omgivningen och polisen skall dessa givetvis gripas och om de motsätter sig det skall de gripas ändå, oavsett om de är svenskar eller inte. Vad har det med saken att göra förreste?

Karl A sa...

Hoppsan fel av mig...

Maximus sa...

Karl A: visst har du rätt att vara anonym men om du kollar min bogg så är inte jag så "snäll" heller alltid. När det gäller poliskåren så behöver det rensas upp ordentligt där så man får bort alla osäkra, rädda, machosnubbar. Det är nämligen de som klantar sig. Sen är jag FÖR att man ska ta hårda tag på rätt sätt och makera tydligt vad som är ok och inte i vårt samhälle men utan en jävligt fjantig, oprofessionell jargong.
Jag menar är det några som själva beter sig som RIKTIGA svin när de är fulla på "sina " ställer i stan och hemma så är det många snutar. Ja de är bara människor men jag tycker man kan ställa högre krav på dem än på oss "vanliga" svennar.

Anonym sa...

ja. Man ser ju vilken blogg den här är..
1. Du får kalla nån blatte jävel om du blir sur hemma...
2. Jag får def kalla nån för det då jag är en själv.

Men hela grejen med myndighetspersoner är just att man INTE får ta personliga reflektioner med till jobbet.. Svårt tycker du?? bli inte polis då.
Därför att just sådana poliser och sådana allmänna idiot uttalanden skapar sådana ligister..
De här galningarna (ligistena) är skapade utav halvrasistiska Svenskar o myndigheter som kallat dem för blattar och det ena och det andra.Självklart är det inte heller nån ursäkt för de att gå vild och kasta sten på polis o bränna ner saker. men det är en jävligt bra förklaring...
Det är hönan eller ägget fråga.. vem började??Svennen eller blatten??
Men det spelar väl ingen roll därf att en MYNDIGHET som polisen får INTE gå in i sådana låga diskussioner och argument.
Tex om jag skulle tycka personligen illa om skåningar, får jag väl inte som polis i Sthlm kalla en galen skåning på bärsäkargång för jävla bondgris.
Det var ett bra ex därf att det var inte många hundra år sen man jagade just skåningar i Sverige...
Man förtjänar ligister man själv skapar.. Det är ALLAS fel, Inse det, ta ditt eget ansvar o gör nåt åt det.
Jag är fö anonym för det var lättast att skriva Maximus.
Dina argument håller sådär tätt..
//Alex

Anonym sa...

Hur det skulle påverka mig? Aa du.. än värre är att det i Sverige låtsas om att sånt här inte finns i samhället. Detta handlar om ett uttalat angrepp, men vi invandrare vet och känner av det varje dag vi går på denna marken.

Det intressanta är att när något sånt här händer så tenderar vissa människor att tro att detta bara var en engångshändelse vilket är jävligt irriterande. Vad det är, är bekräftelse för oss som hävdar att vår vardag ständigt är så.

Det skapar bara utanförskap och hat. Men det har inget med polisen att göra. Detta börjar på myndighetsnivå. När Reinfeldt anställer Nyamko som jämställdhets minister så vet man att något inte står rätt till. Hon är mer racistisk än någon politiker i den Svenska politiska historien, men eftersom hon är svart så är det ok. En "Svensk" slipper då smutsa ner sina händer och sitt rykte.

Sveige behöver rycka upp sig. Sätt inte folk på bidrag(medvetet beslut för att disintegrera enligt mig) det första ni gör när invandrare fått asyl här, låt de komma in i arbetsmarknaden, i samhället så de lär och vet hur de ska bli behandlade. Det tjänar er inget att frysa ut människor och hoppas att de en dag ska åka hem för dett uppenbarligen inte kan kallas hem! De flesta åker ändå inte tillbaka.

Den Svenska politiken att ge ut bidrag gratis höger och vänster och sedan förvänta sig att människor själva ska ta ansvar för sin egen integrering är absurd och reflekterar inte människans filosofi eller hur människan fungerar.

Det är lätt att säga som Nyamko gör att människor måste ta ansvar och gå ut och hitta jobb och integrera sig själva. Men det är inte realistiskt för människan fungerar inte så och problemen är inte bara dessa människors utan vår allas när deras barn sen blir kriminella, missnöjda och frustrerade. Även Svenskar påverkas av det.

Dessa problem börjar enligt mig när en invandrare kommer till Sverige. När man ovetandes om framtiden får veta att det går bra att sitta på arslet och få in pengar för att klara sig.
När det gått 2-3 år är dessa människor fortfarande inte integrerade, känner sig utstötta, icke välkommna och vana på bidrags systemet att de aldrig anstränger för att komma in i samhället. Varför tänker de? Varför ska de?
Ge mig inte massa skitsnack om samhälssansvar och moral. Dessa är inte Svenskar, de är fortfarnde invandrare. Om inte de som tar emot dessa människor vill handskas med detta, ja, då kommer det bli problem och missnöje. Svenska ungdomar är ofta rädda för invandrare när de växer upp och Göteborg är idag ett av Europas största kriminella stad med organiserad brottslighet som äter på era verksamheter.

En slutgiltig fråga till er Svenskar.
Vill ni ens att invandrare ska bli integrerade i ert samhälle? Vill ni det? Jag tror att många av er inte har ett tydligt ja där och det är det som gör er handligs lama. Ni står och tittar på medan problemet växer.

Mitt svar på den frågan är att det inte är så. Ni vill inte det, inte idag iaf. Men då frågar jag er igen då, vad förväntar ni er då ska hända me de ni aktivt söker att disintegrera ?

Detta är människor och människor reagerar på sin situation, även om det var deras herre som bjöd de in.
Men när deras herre inte längre gör annat än att föda de och hålla de utanför, ja, då kommer massorna att revoltera och visa sitt missnöje.
Ni kanske tycker att de ska vara tacksamma, men återigen, människan tänker aldrig längre än sin egen situation och vad som en gång vart en fin gest spelar inte längre någon roll, för vi lever i dagens verklighet, inte gårdagens.

Till Reinfeldt, du gör ett bra jobb, och du är en intelligent politiker, men snälla, sparka Nyamko för att det är uppenbart att hon är fylld av hat och inte lämpad för detta jobbet.

Ni behöver någon som Masoud Kamali som förstår dessa problem, men blev utrfryst när han uttalade de för att ni tar till det han sa personligt.
Men jag tror att Sverige har en brist på sådana raka människor, och mer tillgång på hallucinativa orealistiska politiker som inte förstår de riktiga problemen och lever i en uppenbar fantasi.

Reinfeld, sparka Nyamko. Vi invandrade gillar inte henne. Jag tror inte Svenskar gör det heller.

Mohamed / Civilingenjör och blatte.

Anonym sa...

Surprise! Som vanligt är det polisens fel. De ska visa respekt för stenkastarna, anser Nyamko Sabuni.
Vad polisen säger på ett band internt i polisbussen är väl f-n inte samma sak som att bemöta packet. Jag skäms över svenska politiker och ynkliga polischefer som inte står upp för polisernas sak. Hur bemöts de? Med respekt?

Anonym sa...

HÅLLER HELT MED POLISEN dOM HAR JU BLIVIT STENADE DÄR UTE UPPREPADE GÅNGER !!! Nån gång får det väl vara nog!!men när dom kallar oss jävla svenne då händer inget.

men det e klart det e ju inte synd om oss

Anonym sa...

Håller med polisen det slöddret ska ha pisk och den integrerade blatten som skrev innan är inte problemet utan de som inte vill integrera sig, man ska dra in alla bidrag varför ska staten betala för alla 45000st som anhöriginvandrade förra året ? vill man ta hit sin far eller kusin fine visst men betala själv eller ta åsnekärran hem

har växt upp i malmö och muslimerna och dess beundrare har permanent förstört den stan.
Martin Spagge och svenne!!

Anonym sa...

Jag ar ingen alskare av polisen pga min bakgrund som s.k motorburen ungdom men det maste finnas granser. Om man kastar sten pa ordningsmakten far man skylla sig sjalv. Bor sedan manga ar utanfor EU dar man inte accepterar asocialt beteende lika latt och det ar befriande.Nu kan jag kora hoj med lite booze i kroppen men betalar mina rakningar och staller inte till med problem. Tyvarr vill jag nog inte flytta hem igen pga att larare inte respekteras och min dotters utbildning ar mycket battre an vad jag kan erbjuda hemma i Sverige. Mvh Heavy

Maximus sa...

Ja jag säger bara en sak. Det verkar som att det är mest män som engagerar sig i debatten och blir upprörda. Varför? Jo för att det här med våld, hot om våld och bråk till 98% är en manlig företeelse i vår värld. Fortfarande är polisyrket ett mansdominerat yrke som drar till sig en del puckon men jag kan inte låta bli att undra hur det hade sett ut med övervägande del kvinnor i kåren. Jag kanske är en romantiker men min erfarenhet säger mig ändå att de som bråkar, slåss, hotar ute på krogen, hemma eller på jobbet är MÄN oavsett hudfärg och etnicitet.

Snapphane99 sa...

Oj då nu sitter Länspolischefen i Stockholm Karin Götblad och förfärar sig över i och för sig oöverlagda uttalanden. Men Glöm inte att Karin Götbland själv är under utredningen för mened. Visst är det bedrövligt att vissa uttalanden fälls . Men i striden hetta får man nog acceptera detta. Man kan ju beklaga att det inte fanns någon ljudupptagning av den motsatta sidan, Vore intressant att höra kommentarer som fälldes mor polisen och brandförsvarets personal. Men tydligen så är detta numera tillåtet. Är det då konstigt att den enskilda polismannen kanske utan erforderlig vila och en frustration över hur situationen är på platsen fäller oöverlagda uttalande. Att som Karin Götblad sitta och uttala sig 60 mil från händelsernas centrum är väl inte ett dugg bättre. Förslag låt denna ”syster duktig” ta hand om problemen i Rosengård. Kanske ett mer lämpligt arbete för denna chefsperson som står åtalad i samband med narkotika brottet på Gottland.
Hade det varit lite trovärdighet i chefskapet så bör man först o främst försvara sin underställda pero0snal för att sedan i lugn och ro utreda händelserna. Men när det gäller denna typ av ”brott” så är alla så ivriga att tillskynda media och förfära sig över sin underordnade personal. Men som Malmöbo har man slutat sig över fenomenet Rosengård. När en av världens ledande terrorforskare skriver en rapport då far media ut och intervjuar vissa personer och får det till att framstå som om denna rapport är amatörmässigt utförd. Hur många har läst den och vad är det som är så motbjudande i rapporten. Nej det orkar man inte ta reda på utan alla skall förfära sig och uttala sig inför media, i stället för att reflektera och komma med ett konstruktivt åtgärdsprogram. Men nej far bara med i denna mediala surf så har du snart gjort dig ett personligt namn, om än på osalig grund.
Jag trodde i min enfald att dessa uppkomna problem hade en annan dignitet än Face Bok , styrd fördumning var namnet

Anonym sa...

Vill också bara säga att jag stödjer dig och poliserna till 100%
Och en sak till. Det är tämligen märkligt att TV och media uppmärksammar det någon polis vräkte ur sig istället för skadegörelsen och bråket som invandrarna höll på med.

Att invandrarungdomar slår sönder svenskar och deras bilar och beter sig som tölpar är ok.
Men vågar någon svensk öppna käften och säga att de är idioter som borde skickas tillbaks.. ja, då förlorar dom sitt jobb och blir utfrysta av samhället.

en sjuk värld lever vi i..

MonikaMaria sa...

Gäsp. Så var det igång då. Några poliser, kanske urlessa på att se hur mycket som förstörs på skattebatalarnas bekostnad (alltså vi, samhällets medborgare) av ungdomar som gapar , slåss och förstör för att de "har det så dåligt", vad som ska bli bättre av "upplopp" har ingen kunnat förklara. De vill inte ses som "sämre". Nehej, varför beter de sig som idioter då?
Polisen, på sitt uppdrag, natt efter natt, tröttnar och slänger ur sig ord, inte schyssta, men få av oss säger snälla saker när vi är förbannade. Jo, de var på jobbet. Ingen av oss andra har alltså någonsin sagt eller gjort saker på jobbet som är olämpliga, nehej. Men att säga en sak är inte samma som att utföra det man just sade. Hur många gånger har man inte åkt tunnelbana och haft ett gäng "blattar" gapandes i örat om "jävla hora, jag ska knulla hennes fitta" och ändå har de inte knullat vare sig mig eller någon annan där och då. Sedan har de inte stått och bett om ursäkt för att de använt ett så grovt, kränkande språk heller. Och så var de inte i tjänst. Men de var människor. Precis som poliserna.

Anonym sa...

Så här är det! Malmös och framför allt Rosengårds problem har skapats av de två största invandrargrupperna i detta landet - araberna från mellanöstern och folket från balkan länderna. Och bland dessa så står palestierna och kosovoalbanerna för de flesta brotten. Vem kastar sten på polis och brandkår på Rosengård, vem förstör skolorna och misshandlar lärare och andra lever, vem våldtar och begår mord, vem begår ekonomiskt brottslighet, vem för in knark till Sverige?? Svar: de två stora grupperna jag nämde. Det är inte heller så konstigt att just dessa typer söker sig till Sverige, för att de vet att här kan de skita i lagen och komma undan. Jag fattar inte hur Sverige har kunnat ta emot så många av dessa när så många av dom redan ställt till med så mycket skit. Dom har det lugnt i sina länder och har inte behov av skydd längre, så det bästa vore att de hade återvänt.

Anonym sa...

Ingen har sagt att vara polis ska va ett lätt jobb. Kan dom inte hålla huvudet kallt i en sådan situation är dom inte lämpade för yrket.

Anonym sa...

Rosengårdsungdomar : be svenska folket om ursäkt. Det är erat fel. Sluta hetsa samhället. Ni har kommit till världens bästa land. It´s your call.

Anonym sa...

Det skrämmer mig att 90% av de som kommenterat här stödjer dessa obildade polisdrägg. Det är också tydligt var bloggaren står i frågan. Det är problematiskt sådana här åsikter underbygger denna typ av ligism som pågår i Rosengård. Det handlar om förtvivlade ungdomar. Om det var era svenska barn som det handlade om,skulle ni då villigt acceptera att en polisman pratade om att "duktigt med spö så han inte kan stå på bena" och "göra den jäveln steril"? Jag skäms över att vara svensk i sådana här sammanhang.Personalen på Södertälje sjukhus har skämt ut sig på ett liknande sätt. Jag tycker att det är dags att vi svenskar visar att det är oacceptabelt med dessa rasistbeteenden.

Anonym sa...

Javla skitsnack!! Polisen skall gora sitt jobb och behandla alla manniskor med samma respekt och vardighet.
Det ar ju sjalvklart i detta fall att de inte gor detta.

Anonym sa...

Först vill jag säga att om det är så att vanliga invandrare vill jämföra sig med de som förstörde på Rosengård, då kanske vi skall sluta att klaga på polisernas uttalanden i polisbilen. Dessutom kanske det olämpliga i uttalandena växer fram i öronen på vissa politiskt korrekta lyssnare.

Själv undrar jag om det inte är så att några smarta poliser som lyckats få hela Sverige att fokusera på meningslösa poliskommenderingar.
I höstas fick poliser stå och se på medan socialistligister förstörde hus på Föreningsgatan i Malmö, det kallades European Social Forum och invigdes av den förre ärkebiskopen tillsammans med LOs ordförande. Vad sade dessa potentater när lisisterna förstörde i stan?
I slutet av förra året fick poliser se på medan ligister förstörde på Rosengård. Det brändes bilar, byggnader skadades, brandkåren hindrades att komma fram. Poliserna på platsen fick inte ingripa.
Jag förstår mig inte på den "moderna polistaktiken", men jag gissar att den syftar till att befodra polisledare om Boström blir justitieminister igen. Tyvärr kan jag inte se någon nytta för samhället.
Med sådana polisledare måste jobbet som polis emellanåt kännas otacksamt, därför är det smart att säga "blatte" och "apdjävel" vid lämpliga tillfällen och se fram emot att få meningsfulla arbetsuppgifter i framtiden. Ibland är det faktiskt smart att straffa ut sig.

Jag tycker att det är bedrövligt att höra hur det politiskt korrekta Sverige ondgör sig över kommentarer som de flesta av oss skulle kunna tänka oss att fälla om vi hamnade i liknande meningslösa situationer. Det är faktiskt inte annorlunda på andra arbetsplatser där chefer fattar korkade beslut. För korkade beslut får som konsekvens att personalen uttalar sig på ett politiskt inkorrekt sätt när de samtalar inbördes, och det förtjänar organisationen.

Slutligen vill jag ställa frågan om det inte är straffbart att ge spridning åt rasistiska och förråande uttalande och om därför inte den aktuelle åklagaren borde straffas för att inte uttalandena spelades upp inför lyckta dörrar. Det är ju inte poliserna som spritt ut ljudet från videotapen.

Anonym sa...

Polisen har rätt i sitt uttalande,dom vet hur situationen ser ut jag förstår dom,har precis samma åsikt Det här landet styrs av krämare,intetsägande förbrytare,
landsförädare,hur åtgärda problemet.

Anonym sa...

Wow Annasofia, du var ju mer än lovligt PK-indoktrinerad.

Det faktum att den här händelsen, som för övrigt inte hade fått en spaltmillimeter i media om de etniska förhållandena varit de omvända, blåses upp till att vara det värsta som hänt Sverige i år samtidigt som samma media inte ägnar det faktum att utredningen om de 20-25 invandrarungdomarna som nästan slog ihjäl en 21 årig svensk tjej i Södertälje läggs ner visar ju hur fruktansvärt skev nyhetsrapporteringen i detta landet är.

Men den sortens rasism har ju du och dina gelikar ingenting emot eller hur? Jag tycker det är dags att vi svenskar visar att det är oacceptabelt med dessa rasistbeteenden.

Anonym sa...

En å annan neger har tydligen tagit sig in på sidan,knappt läsbart av alla stavfel aporna gör

Anonym sa...

"Dessutom kanske det olämpliga i uttalandena växer fram i öronen på vissa politiskt korrekta lyssnare."
Du menar att det är en tolkningsfråga?Att poliserna egentligen sa något annat?

Jag fördömer starkt upploppen i Rosengård, liksom jag fördömer fotbollshuliganernas, som till största delen består av svenskar. Ska polisen även göra dessa sterila? Eller gäller det enbart utlandsfödda?

Många här verkar ha missuppfattat vem ursäkten ska gå till.Det är inte förövaren som ska ha en ursäkt, han har förstört för sina landsmän som får lida för hans idiotbeteende.Han har kostat svenska samhället enorma summor och resurser. Ursäkten ska gå till hela svenska folket inklusive alla våra utländska medborgare, samt poliskåren som svärtas ner av dessa våldsfixerade och rasistiska clownwer till poliser.

Till er som tar upp enstaka händelser som begåtts av utländska personer;var finns ert medlidande i omvända situationer?

Anonym sa...

Jag ar svensk medborgare med mina rotter i Skane sedan generationer tillbaka. For 7 ar sedan flyttade jag fran Sverige till USA. I detta land har man forstatt vad som menas med respekt och vardighet, trots att det fortfarande finns problem. Det ar inget snack om att polisens uttalande i Malmo ar helt forkastligt. Det spelar ingen roll om det ar en invandrad svensk eller icke-invandrad svensk som begar brott. I bada fall skall Polisen behandla dessa brottslingar utifran de brott de begar. Tyvarr sa verkar "Sjobo-andan" fortfarande frodas i den skanska myllan. Det ar dessa clowner som borde skickas till skolan sa att de lar sig nagot om ren mansklig vardighet.

Anonym sa...

Grattis snällismem tex annsofi
detta gör att det skapas ännu mer rasism i sverige-en ursäkt,tvi f--n
snacka om förnedring för det svenska folket efter allt som vi har fått tagit emot,
Man kan undra varför vi inte fick folkomrösta om invandringen-snacka om ministerstyre
Men jag undrar när ska dom politiker och jornalister som ställt till detta i landet stå till svars för vad dom gjort utan att vi har blivit tillfrågade,
Jag önskar att jag får vara med om denna dag,
Jag har sånt politiker o jornalistförakt så jag kan spy
Allt är någon slags ihoplänkad kedja där folk får en befattning av en pk-kompis o han i sin tur ordnar ett jobb åt nån annan som blir tämjd
senast i raden så var det en driven sd-kille som började köra pk-snack och hoppade av,jag sa hela tiden att det var en hund begraven!
fick reda på nu att han har börjat som brandman i malmö-o vem f--n skulle våga vara brandman i malmö och vara sverigedemokrat???????
Så enkelt har det varit för dessa snällister att skrämma folk till tystnad det är vad det har gått ut på FY F__N
Och till annsofi det är såna som du som har bidragit med att skapa detta flum----fåren och lejonen gick o betade på ängen o levde lyckliga ihop-sagor- det funkar inte men det är en önskedröm som aldrig kommer att slå in-det blir bara ännu värre.
Prata med folk o förklara att det är inte fel att säga vad man tycker
vi måste ställa politikerna till svars för detta o det är ju vi som ska göra det.
Skriv till jornalister o påpeka när dom mörkar sånt som -dom-inte vill att vi ska läsa
Tala om för folk att såna här bloggar finns
Alla kan bidra med nåt
pelle

Anonym sa...

Till dej som flyttade till usa
slängde du gatsten på plitarna där så lever du troligtvis inte längre
utan det är väl din ande som skriver-då hade du nog varit glad att det hade stannat med lite blatte-tjafs
Detta var nog det dummaste i dag(respekt)ha ha ha
du kan ju börja jobba som polis i malmö innan du öppnar munnen
pelle

Anonym sa...

Till Pelle som snackar om "snällism":
För det första tycker jag att du borde lära dig att hantera det svenska språket i tal och skrift, innan du sprider din enfaldiga dynga. Är det "såna som jag" som skapat rasism? Det känns ju genomtänkt.

Är snällism synonymt med att inte spöa kvinnor och att inte ha rasistiska åsikter? Ditt inlägg är så korkat att det saknar motstycke. Jag misstänker att du inte ens avslutat grundskolan.

Anonym sa...

eftersom du inte presenterar dej så är det ju svårt att veta vem jag ska svara
till saken- om vi försöker hålla lite skaplig nivå på det som säjs här så är det väl ganska lyckat om vi inte angriper varandras språkkunskaper eller hur, det viktiga är väl att vi förstår innebörden i vad som skrivs eller?
annars tycker jag det blir en för låg nivå
Och annars så kan ju inte invandrare som kanske vill vara med och som inte har lärt sej svenska ordentligt få vara med o prata om detta-och det känns ju inte rättvist,Eller hur?
Är det något fel med folk som inte avslutat grund skolan?Det känns som du tycker det.
Det jag menar med att du troligtvis
varit med om att skapat rasism är att genom att du har varit flum-snäll och vill fortsätta att ta in fler invandrare som vi inte klarar av och då blir det för mycke,och då klarar vi inte av problemen helt enkelt---och då skapas rasister
Förstår du hur jag tänker?

Karl A sa...

Maximus:
Jo. Det är män som står för bråken i vår värld. Det är också därför som det är just svenska män som blir upprörda över hur de icke-svenska männen beter sig i Rosengård mfl. Det är vårt ansvar att bli upprörda och skydda er kvinnor. Det kanske låter sexistiskt och konservativt, men likväl är det så. Det finns två permanenta oföränderliga könsroller; män måste kriga, kvinnor måste föda barn.
Kvinnor blir naturligtvis också upprörda, men ni har inte den fysiska styrkan att omsätta det till trubbigt våld ifall det skulle krävas (iofs har handeldvapen odyl ändrat denna sanning, men den gäller nästan helt ändå). Grottmänniskan inom oss, du vet.

Förövrigt angående min anonymitet:
Jag läste lite i din blogg och visst skriver du inte alltid "snällt" men det är i min mening inte att jämföra med mina klart invandringskritiska, islamkritiska uttalanden i kombination med min "sätt dem på vatten och bröd"-mentalitet.
Se till exempel filmen jag gjort (högst upp i högra hörnet) om islam. Theo Van Gogh blev mördad för en mycket snällare sådan. Nu har jag ju inte hybris, men du kanske förstår min andemening.
Jag är anonym för att jag blivit hotad och jag känner att det känns bäst att de som hotar mig inte har en aning om vem jag är.
Sedan står jag givetvis för det jag säger privat men det är inte samma grej.


Mohammed:
Bra att du kommit till insikt om hur det bär åt helvete. Dock vill jag påstå att invandrarna fått alla chanser de kan få att integrera sig. Likväl gör det inte det av den enkla anledningen att varken de eller vi (svenskar) egentligen vill det.
Problemet är olösligt.

Martin:
Jo. Malmö har helt raserats. En liknande ort nära mig är Södertälje dit ingen vettig människa vill flytta. OCh fler blir det.

Mary:
Ja, visst är det fånigt att "förortsungdomarna" gnäller över den dåliga bild allmänheten har av dem samtidigt som de beter sig som de gör?
Förövrigt har jag själv råkat ut för gängen i tbanan...

Annasofia:
Ja det är ganska tydligt var jag står. Otroligt tydligt faktiskt. Och det torde vara tydligt vad och att jag vill göra något åt saken, till skillnad från bla regeringen.
Rasismen är redan här och har fot fäste i Sverige och det ÄR INTE svenskarnas fel. Vi har skött oss varit tålmodiga, toleranta, generösa och tillmötesgående men vad är tacken? Brottslighet, enklaver och våldtäkter?
Otroligt många invandrare hatar svenskar och vi svenskar som förut var kan man säga naiva börjar inse detta och anta samma inställning vi med.
Rasismen är tyvärr här för att stanna och det kan du knappast lasta svenskarna för. Att du och många med dig inbitet försöker hävda den gamla fina humanistiska inställningen är förståeligt, men vakna upp! Naiv humanism löser ingenting. Vi blir utnyttjade för vår snällhet. De skrattar bakom våra ryggar.

Anonym (någon?):
"Jag förstår mig inte på den "moderna polistaktiken", men jag gissar att den syftar till att befodra polisledare om Boström blir justitieminister igen. Tyvärr kan jag inte se någon nytta för samhället."
Tanken är att det skall bli så lite gnäll som möjligt i marxist-pressen dagen efter. Boströms beofodring är bara en sekundär effekt.

Karl A sa...

Förövrigt verkar detta vara ett hett ämne för att bara handla om några polisers skitsnack med tanke på de bitska och många kommentarerna på min lilla blogg. Det är ju uppenbart att något inte står rätt till i samhället.

Anonym sa...

Ungarna som kastade sten skrek "Allah akbar". Ska inte muslimer be om ursäkt då?

Om Polisen får be om ursäkt för vad några några poliser sagt borde samma gälla andra grupper.

Anonym sa...

Det finns enkla sociala förklaringar till att situationen i Rosengård uppstått. Jag känner mig själv väldigt upprörd över stenkastningen - särsklt de som sker mot räddningstjänst.Men det är en märklig inställning att om man inte delar de uttalat rasistiska synsätten,är en allmänt flummig person som accepterar det mesta.Jag känner djup oro att så många stödjer polisens uttalande om att misshandla den de plockar in. Jag vet att det inte alls är ovanligt att poliser "roar" sig med att avreagera sig på misstänkta; oavsett härkomst. Vidrigt!

Anonym sa...

"Vi har skött oss varit tålmodiga, toleranta, generösa och tillmötesgående men vad är tacken?"
Den var ju bra...
Vilka har skött sig? Alla svenskar?

Karl A sa...

"Den var ju bra...
Vilka har skött sig? Alla svenskar?"

Typ?

 
Creeper MediaCreeper