lördag 28 mars 2009

Hysteria climae gravi - Allvarlig sjukdom sprider sig

Hysteria climae gravi - eller på svenska, allvarlig väder-villfarelse - drabbar allt fler. Den ger sitt uttryck i fruktan för att vädret skall slå om till evig värmebölja och att havet skall stiga över rikets inte så välförsvarade kanter. Jordens resurser är ändliga och miljöarbetet skall vara en viktig del i svensk politik, men den får inte flumma ur, vilket (delar av) miljörörelsen absolut har gjort.
Nyligen skrev Björn Ramel i Sydsvenskan om den sk "Earth Hour", där WWF uppmanar en till att släcka lampan i en timme för att göra folk uppmärksamma på hotet mot naturen. Jag vet inte hur jag ställer mig till "Earth Hour". Onödigt men aningen gulligt, tycker jag. Det var dock inte bara det som Björn Ramel yrade om. Han anser nämnligen att det föds för många svenskar, för att vi skall kunna föregå som gott föredömme i den sk. "klimatpolitiken"(?). Istället för att svenskar skall födas, skall vi flytta hit araber, asiater och afrikaner, vilka ju är många, för att komma tillrätta med befolkningsfrågan.
Björn Ramel menar alltså att vi skall ta ansvar för att resten av världen föder för många barn, genom att inte föda barn själva och låta dem bo hos oss. Jag menar, är karl naiv eller vad? Det kommer inte lösa några problem annat än att Sverige blir ytterligare ett u-land med explosionsartad befolkningsökning.
Det föds för få barn i Sverige. För att befolkningsmängden skall hållas stabil måste barnafödandet vara 2,1 barn per kvinna. Nu är den kring 1,7. Lösningen på problemet är alltså inte, enligt Ramel, att stimulera barnafödandet då detta är "populism och etnocentrism", utan att fylla luckorna i leden med utlänningar (för i Ramels värld leder inte invandring av obildat folk från avlägsna kulturer till motsättningar och segrationsproblem).
Frågan är varför jag blir så pass upprörd att jag bemödar mig att skriva ett inlägg om det. Jo, det är för att i vissa, politiska, kretsar av klorofyll-kommunister är de här ståndpunkterna fullt accepterade, i Sverige så väl som i utlandet. Folk som kanske snart får politisk makt i Sverige, på grund av att folk går på deras populistiska ovetenskapliga miljö-flum.


Giv akt! Var på din vakt! Förr bensinbilar förbjuds och dagis bara serverar vegan-mat till era barn!



Väl förtrogen folkförflyttningar - söndra och härska -
men på ett rakare, mindre mjuggigt, sätt

. . . . . . . . . . . .

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe jag gillar liknelsen mellan Stalin och Ramel. Han känner säkert igen sig!

 
Creeper MediaCreeper