söndag 20 september 2009

Verklighetsfrämmande dogmatik

Kurdo Baksi, broder till ordföranden till SAPs kvinnoförbund Nalin Pekgul, har idag skrivit vad som måste va årets hitills naivaste artikel för DN. Om det inte vore för hans tidigare uttalanden skulle jag utgå ifrån att han är sarkastisk.
Kurdo har på uppdrag av DN skrivit en vision av hur Sverige ser ut 2030 och visionen är vad man skulle kunna säga verklighetsfrånvänd. En 12åring skulle komma på något intressantare och mer träffande.

Lite utdrag:
"Tider med kontanter är ju redan förbi. Inga kontanter, inga tjuvar, ler [Polisen] Warda medan jag söker trygghet i hennes mandelformade ögon.
...
Jag rör mig bort från polishuset med ett leende på läpparna. Vid korsningen mellan Sveavägen och Kungsgatan saktar jag mina steg för att betala en smakfull kebab med lingon, som en ung grabb från Härnösand serverar. Vilken tur att jag hade en tioeurosedel i min ficka!
...
Kvinnorna pryder hundralappen, femhundralappen och tusenlappen. Nu får männen ta kvinnornas plats på tjugo- och femtiolappen!"

Så där håller det på. Givetvis är det inget att fästa någonvidare vikt i, om det inte vore för att den här mannen har faktiskt inflytande i Sverige! Han citeras i tidningar, skrev i en egen statsstödd tidning, och har kontakter rakt in i hjärtat av SAP.

Tidigare har Kurdo skrivit liknande verklighetsfrånvända insändare, med alla gemensamt, att svensken ska bort (om du läser igenom dagens insändare i DN ska du se att det inte finns en enda vanlig Svensson med i Kurdos Sverige.).

Detta skrev han i Sydsvenskan:
"Det manliga monopolet i näringslivets maktstrukturer måste brytas. Ställ alla vita, långa, heterosexuella, blonda och blåögda män mellan 40 och 50 år längst ner i anställnings-hierarkin de närmaste fem åren, skriver Zoran Alagic, presschef på Lärarnas riksförbund, och Kurdo Baksi, redaktör för Svartvitt.se."

och detta rent utsagt fruktansvärda uttalande:
"-Muhammed var ingen pedofil eftersom det var ett legitimt äktenskap. Pedofili är på en annan nivå, till exempel när man köper sex av barn. " [Kurdo svarar på en fråga om profeten Muhammed var pedofil när han hade sex med ett nioårigt flickebarn.] [källa]


Hur dessa dårar får så mycket utrymme i media är bortom mitt förstånd. Ingen vettig människa kan ju hålla med honom. Det är idioti på sådan nivå, att om han inte gjort så många liknande uttalanden, skulle jag tro att han drev med oss.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer. Men journalisterna på DN är ju inte ens 16 år så du får förlåta dom. Och betänker man sedan vilken eländig kunskapsnivå dom erhhållit då dom flamsat sig igenom gundskolan är det inte så underligt. Dagiset fortsätter på den statsfinansierade blaskan

Karl A sa...

Tyvärr måste jag ju säga att jag prenumererar på skräpet. Jag har dock inget val då Svenskan är bra mycket dyrare då de inte har studentpriser.
Jag skulle så gärna vilja ha en stor svensk partipolitisk obunden dagstidning som inte är ägd av Shiebsted (stavning?) eller Bonniers! Det behövs nytt blod i journalistträsket.

Anonym sa...

ut över han naiva förhoppning om att allt plötsligt blir bra så e där också extremt många saker som inte går ihop i... 'novellen'. tex så hackar han mycket på SD i slutet och kallar dem mer eller mindre rasister och fortsätter sedan att säga att dem får 3.7% i valet. men i början av sin 'novell' säger han att där finns ingen eller lite främlingsfientlighet i landet. hur går det ihop? hur kan kan betala (inte köpa) sin kebab med euro sedlar när vi har kvar kr.. men kontanter är borta? massa saker som inte går ihop bara där.
en sista sak jag tycker är intressant är att vi i Sverige idag är ungefär 47% men och 53% kvinnor. men han säger om och om igen att i jobb världen är allt 50-50 men och kvinnor. får man fråga varför det e så viktigt att göra 6% av Sveriges kvinnor arbetslösa? kunde det inte varigt bättre att fokusera på att ge alla jobb istället för att fokusera på presenten?
får tillslut be om ursäkt för stavfel :( där e troligen några.

 
Creeper MediaCreeper